×

جستجو

درگذشت استاد رحمت‌الله رضایت

متأسفانه استاد رحمت‌الله رضایت، معمار و مرمتگر برجسته‌ که مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله را در دست داشت، ساعاتی پیش بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

از جملهٔ مهم‌ترین فعالیت‌های او:

- بازسازی سردر کوشک، اصفهان

- بازسازی سردر و بازارچهٔ حسن آباد، اصفهان

- بازسازی سردر و بازارچهٔ رهنان، اصفهان

- بازسازی سردر و ورودی موزهٔ علامه مجلسی، اصفهان

- مرمت تالار تیموری، اصفهان

- شبکه‌بندی دور حیاط مسجد جامع اصفهان

- بازسازی طاق‌های شبستان ضلع شمال شرقی امامزاده اسماعیل، اصفهان

- بازسازی مصلی شاه عبدالعظیم حسنی، شهر ری

اندوهگینیم که جان چنین بزرگانی بهای بی‌کفایتی‌های این روزهاست. برای دوستان و خانوادۀ ایشان آرزوی صبر داریم و یادشان را گرامی می‌داریم.

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
«تأملی بر اسطوره‌ی شیخ بهایی در معماری» | جعفر طاهری
اندیشه‌ی اسطوره‌ای بهاء‌الدین عاملی (شیخ بهایی)، بیش از چهار سده حاکم بر قلمروهای گوناگون علوم و فنون، بویژه معماری بوده است. مقاله‌ی حاضر تأملی تاریخی در آثار و لایه‌های پنهان زندگی شیخ بهایی و ارتباط او با قلمرو معماری است؛ و تلاش می‌کند با استناد به مدارک تاریخی اندیشه‌ی دیرپای توانایی و حضور برجسته‌ی شیخ در قلمرو معماری را مورد تحلیل قرار دهد.
دو پاره از اسناد تعمیرات آرامگاه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری | معرفی اسناد
فعالیت «انجمن حفظ آثار باستانی و ملی نیشابور» (شناسه ۲۲۴۶۹۲۲- کتابخانه ملی ایران) انجمن حفظ آثار باستانی و ملی نیشابور در بهمن ۱۳۲۹ به منظور...
معماری سلجوقی در ایران: مسجد جامع ارومیه | علیرضا انیسی
علیرضا انیسی در این تحقیق به جزئیات مسجد جامع ارومیه، کهن‌ترین مسجد به‌جای‌مانده در آذربایجان غربی، پرداخته است. این بنا، که شاهدی است بر گسترش و تکثیر مسجد‌های گنبد‌دار سلجوقی بیرون از حوزه‌ی مرکزی ایران، با محراب نفیس ایلخانی متعلق به قرن هفتم/سیزدهم زینت یافته. در این تحقیق، اطلاعاتی به‌منظور تشخیص ویژگی‌های اصلی سازه گردآوری شده است.
طرح راهبردی-ساختاری (جامع) تهران: استفاده‌ی مبهم از یک مفهوم | برگزاری نشست مجازی
میزبان: مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران مهمان: دکتر زهرا اهری (دانشیار مرکز مستندنگاری، مطالعات معماری و مرمت، دانشکده‌ی معماری و شهرسازی دانشگاه...

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر