×

جستجو

احیای ایران باستان| سخنرانی مجازی

The Persian Revival

The Persian Revival examines Europe’s discovery of ancient Iran, first in literature and then in art history. Tracing Western visual discourse about ancient Iran from 1699 on, Grigor parses the invention and use of a revivalist architectural style from the Afsharid and Zand successors to the Safavid throne and the rise of the Parsi industrialists as cosmopolitan subjects of British India. Drawing on a wide range of Persian revival narratives bound to architectural history, Grigor foregrounds the complexities and magnitude of artistic appropriations of Western art history in order to grapple with colonial ambivalence and imperial aspirations. She argues that while Western imperialism was instrumental in shaping high art as mercantile-bourgeois ethos, it was also a project that destabilized the hegemony of a Eurocentric historiography of taste.

- سخنران: تالین گریگور

- میزبان: مرکز شرمین و بیژن مصّور رحمانی در مطالعات ایران و خلیج فارس، دانشگاه پرینستون

- زمان: ۱۶ مارس ۲۰۲۱| ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

- اطلاعات بیشتر: https://iran.princeton.edu/events/persian-revival

- ثبت‌نام در این سخنرانی: https://princeton.zoom.us/webinar/register/WN_f-oLa_D-R3ClAt0cq2ujrQ

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب: تأثیر هخامنشیان در دریای سیاه
زمان: شنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰-۱۲ مکان: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن ادب
بررسی کارنامه‌ی تاریخ‌نگاری دکتر سهراب یزدانی
زمان: شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ مکان: خیابان ویلا، نبش خیابان ورشو، خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی
تاریخ هنر: مفاهیم اصلی | پاره‌ای دیگر از کتاب‌نگاشت توضیحی نظریه‌های تاریخ معماری و هنر
مهرداد قیومی بیدهندی
در این کتاب، بیش از دویست مفهوم اصلی تاریخ و مباحث نظری هنر و فرهنگ تجسمی به‌صورتی روشمند و سامانمند و بحث‌انگیز گرد آمده است....
دست‌خط آدمی | گزیده‌ای از «وعده‌ی دیدار در تاریخ: شکل‌هایی از مواجهه با کتاب‌های دست چندم»، نوشته‌ی سیدفرزام حسینی
«دست‌خط آدمی، امضای او، برای من نشانی از حیات است، حیاتِ کتاب و لمس دستی از گذشته، که وقتی کتاب را ورق می‌زنم، یقین پیدا می‌کنم پیش از من دست‌کم یک نفر این کتاب را اگر نخوانده، حداقل تورق کرده، و این حیات فرضی اما حتماً حقیقی، ماشین تخیلم را به راه می‌اندازد. زمان را برش می‌زنم و مکان را می‌گردم در گذشته به دنبال کسی که این کتاب دستش بوده و هم‌زمان آینده را هم خیال می‌کنم که این کتاب در دستِ دیگری خواهد بود و آیا او هم به من فکر خواهد کرد؟

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر