×

جستجو

نشریۀ بین‌المللی معماری اسلامی/ the International Journal of Islamic Architecture (IJIA)|Volume 9|Issue 2|June 2020 'Field as Archive/Archive as Field'

شمارۀ جدید نشریۀ بین‌المللی معماری اسلامی شماره‌ای ویژه با موضوع «میدانِ تحقیق به منزلۀ آرشیو/ آرشیو به منزلۀ میدانِ تحقیق» است. این شماره شامل جستارهای مقدماتی سردبیر و هفت مقاله به قلم معماران اهل دانشگاه و حرفه است که در آن موضوع ویژۀ نشریه از زوایا و با رویکردهای متعدد و هم‌چنین در خلال نقد کتاب و نقد نمایشگاه و چکیده‌های کنفرانس بررسی می‌شود.

 

فهرست مطالب این شماره:

 

▫️Field as Archive / Archive as Field| Çaylı, Eray 

▫️Pray to the Archive: Abstracting History in Zanzibar|Kara, Taushif

▫️Records of Dispossession: Archival Thinking and UNESCO's Nubian Campaign in Egypt and Sudan| Carruthers, William

▫️Déjà Vu at the Archive: Photography, National Narratives, and the Multiple Histories of the Smyrna Fire| Amygdalou, Kalliopi

▫️Conducting Research on West Bank Settlements: Architecture as Punctum and Archive|Allweil, Yael; Ben Hilell, Keren

▫️Archives as Fields of Heritage-Making in Istanbul's Historic Peninsula|Aykaç, Pinar

▫️A Gift of Compassion: Welfare, Housing, and Domesticity in Contemporary Iran|Moafi, Samaneh

▫️'#OccupyGezi Architecture' and Archival Tactics of Resistance|Artan, Elif Çiğdem

▫️Book Reviews

▫️Exhibition Reviews

▫️Précis

 

اطلاعات بیشتر: 

https://www.ingentaconnect.com/content/intellect/ijia/2020/00000009/00000002

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب: تأثیر هخامنشیان در دریای سیاه
زمان: شنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰-۱۲ مکان: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن ادب
بررسی کارنامه‌ی تاریخ‌نگاری دکتر سهراب یزدانی
زمان: شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ مکان: خیابان ویلا، نبش خیابان ورشو، خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی
تاریخ هنر: مفاهیم اصلی | پاره‌ای دیگر از کتاب‌نگاشت توضیحی نظریه‌های تاریخ معماری و هنر
مهرداد قیومی بیدهندی
در این کتاب، بیش از دویست مفهوم اصلی تاریخ و مباحث نظری هنر و فرهنگ تجسمی به‌صورتی روشمند و سامانمند و بحث‌انگیز گرد آمده است....
دست‌خط آدمی | گزیده‌ای از «وعده‌ی دیدار در تاریخ: شکل‌هایی از مواجهه با کتاب‌های دست چندم»، نوشته‌ی سیدفرزام حسینی
«دست‌خط آدمی، امضای او، برای من نشانی از حیات است، حیاتِ کتاب و لمس دستی از گذشته، که وقتی کتاب را ورق می‌زنم، یقین پیدا می‌کنم پیش از من دست‌کم یک نفر این کتاب را اگر نخوانده، حداقل تورق کرده، و این حیات فرضی اما حتماً حقیقی، ماشین تخیلم را به راه می‌اندازد. زمان را برش می‌زنم و مکان را می‌گردم در گذشته به دنبال کسی که این کتاب دستش بوده و هم‌زمان آینده را هم خیال می‌کنم که این کتاب در دستِ دیگری خواهد بود و آیا او هم به من فکر خواهد کرد؟

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر